söndag 5 februari 2017

06.07.2010

En liten historia




Jag pratade med månen igår. Han sade till mig:
Att dem vackraste ögonblicken i livet är 
ögonblicken då du är lycklig
den kan inte köpas för pengar. 
Bra för jag är fattig.
Vi diskuterade i flera timmar om 
livet. Han tror att jag kommer få 
sitta däruppe med honom och dricka te i 
livet efter detta. 
Jag tackar inte nej. 
Han var lite underlig när vi 
började prata om kärlek, 
Det var tydligen lite känsligt. 
Han har trånat efter sin kärlek 
så länge att han knappt minns 
hennes doft. 
Jag älskar den som lyser starkast i hela universum, 
fast.. vi har bara träffats ett fåtal gånger. 
Annars går vi bara 
förbi varandra hela tiden, 
Tänk om de är så ja gör.
Han berättade sedan att det bästa 
han vet är att få 
lysa i hennes skugga, 
även fast de sällan möts. 
Han älskar att älska henne och kommer lysa i hennes skugga 
så länge han flyter däruppe. 
oh love.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar